fredag 4 december 2015

Information till vårdnadshavare på Odenskolan F-9

Information 
Denna information riktar sig till vårdnadshavare för elever vid Odenskolan 

Just nu florerar det flertalet rykten kring en händelse som inträffade på Odenskolan måndagen den 30 november. Det som hände under måndagen var att det uppstod en konflikt mellan ett fåtal elever på högstadiet. Mitt ansvar som rektor i en sådan situation är att säkra upp tryggheten och arbetsron för alla elever på skolan vilket inkluderar de elever som också är inblandade i konflikten. 

På skolan har vi under veckan arbetat med och fortsätter att arbeta tillsammans med fältgruppen, ökad vuxennärvaro i korridorer och elevhälsan för att möta upp alla elever på skolan då en sådan här händelse väcker en del funderingar och oro hos dem.

Jag förstår om detta väcker frågor och nyfikenhet men av respekt och hänsyn till de inblandade så har jag inte för avsikt att gå in på detaljer kring händelsen.

Jag kommer också att gå ut i klasserna för att möta eleverna.

Har ni frågor eller andra funderingar kring detta så vore jag tacksam om ni kontaktande mig. Ni har mina kontaktuppgifter nedan.

Hälsningar
Fredrik Karlsson
076-551 34 10 
fredrik.a.karlsson@orebro.se