fredag 18 september 2015

Bild årskurs 3

Hej!

Vad gör vi när vi har bild?

Vi har börjat med att skapa våra bildmappar där vi kan samla våra bilder.
Därefter är temat: ILLUSTRATION utifrån en av Sveriges mest kända barnboksförfattare.
Ni elever listade snabbt ut vem personen var som jag eftersökte med mina ledtrådar!
Författaren jag eftersökte var ju nämligen Astrid Lindgren!

Vi kommer arbeta med att skapa bilder= illustrationer till hennes berättelse om pojken som hette Bo, men egentligen hette han ju?

Precis: Mio.
Mio, min Mio.

Eleverna får alltså illustrera bilder till det första kapitlet i Mio min Mio.

Nästa tillfälle vi ses har jag lovat att visa hur ni elever kan måla med pensel och färg.

Nu vet också era lärare och målsmän vad vi gör när vi har bild :)

Vi ses nästa bildlektion!

Mvh Hanna Thuen, bildläraren